Monday, 1 August 2011
Fire Nuclear Crocodile Killer
Последните проекти на Nifflas - Night Sky и Saira, са меко казано, разочароващи. От тях отблъскват най-вече грозната “графика” и фрагментираността, пълната липса на каквато и да е връзка между нивата.
FiNCK е проект, който той е направил за удоволствие - без да цели сюрреалистична атмосфера и дълбоки послания. Освен това е безплатен. Парадоксално, но от последните му няколко игри точно това е играта, за която бих платил...
Героят във FiNCK може да хваща и носи неголеми предмети. Това прави геймплея доста интерактивен. Например, за да полетите нависоко (или за да се спуснете като с парашут) е достатъчно да уловите кокошка, която има нужните умения. (Все пак не експлоатирайте горките животинки прекалено.) Ако искате да подскочите до недостъпна платформа, занесете под нея скачащо “квадратоидче” и застанете върху него. Само се пазете от квадратоидчетата, покрити с шипове - върху тях не е добре да се стъпва. Ако даден капан не ви допада, стига да можете да го пипнете, преместете го! А ако докосването е смъртоносно, използвайте друг предмет като “ръкавица”, с която да побутнете първия. Може да носите насам-натам и бомби със закъснител. Или дори атомни бомби, които унищожават цялото ниво. В този ред на мисли, добре е да опазите ядрените запаси от гадинки, които безмозъчно разблъскват всичко, попаднало пред погледа им. Враговете обаче не винаги пречат - може да се използват и за да натискат бутони, да разбиват препятствия, и т.н.
Цялата тази цветуща верижна интерактивност напомня за една друга игра, която така и не представих в този блог - Head Over Heels.
Във FiNCK има доста тайници, и намирането им не е просто въпрос на престиж, а ви дава достъп до специални, алтернативни зони в следващите нива, които коренно променят изхода от дадена ситуация. Например в тайната зона може да има бутон, който активира подвижен мост, който спира падането на бомби, които съществата долу обикновено взривяват. Колкото повече тайници съберете, толкова повече възможности за действие имате, и обратното.
FiNCK е много жива и свежа игра. Опитайте я!
Статията е публикувана първо в сп. Computer, 6-7/2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Мен страшно ме разочарова тази игра. Отдавна я пробвах, но помня , че ми беше много frustrating и dull... Не си спомням точно защо, може би level design-а и пъзелите не бяха достатъчно креативни и интересни? Имаше случаи, в които знаеш какво трябва да направиш, но самият execution изискваше досадна презизност, което убиваше целия кеф. Не мисля че action частта добре се съчетаваше с puzzle частта. А графиката е меко казано аматьорска - особено спрайта на героя.
Механиката с блокчетата е директно взета от Lyle in Cube Sector, в която това е реализирано много по-добре.
Между другото, пробвай Knytt Underground от Nifflas, мисля че е най-добрия от последните му проекти. :) Определено е най-красивия.
Post a Comment